tiistai 19. kesäkuuta 2012

Toivepostaus: mun hiukset

Mulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset, jotka taittaa punaiseen. Tai no ainakin on lämpimän sävyiset.

IMGP0197_2
IMGP0960_3

Värjäsin hiukset ensimmäisen kerran 13-vuotiaana Virossa. Otin punaisia raitoja, joista tulikin oikein räikeän pinkkejä. Raidat haalistuivat parissa viikossa vaaleanpunaisiksi ja sellaisilla hiuksilla aloitin yläasteen. Harmi vaan (tai onneksi?) niistä ei oo yhtään kuvaa koneella. Aika nopeasti pääsin kuitenkin kampaajalle, joka tasoitti raidat mun omien hiusten väriseksi.

IMGP0407_2

Juuri ennen riparia, kävin leikkaamassa otsahiukset ja ottamassa vaaleita raitoja. Tästä asti mulla on ollut hiuksissa vaaleeta väriä mukana. Otsis oli aluksi tollanen vino ja ylikasvanut.

Jaksoin otsista ehkä yhden kesän, jonka jälkeen pidin hiuksia aina samalla pannalla ylhäällä. Joihinkin juhliin annoin ehkä otsahiusten olla alhaalla. Yöks kun otin pannan pois, hiukset oli vielä aamulla sillein ylhäällä... :D

IMGP0017_2
IMG_1319_2
HPIM2869

9- luokan lopussa leikkuutin lyhyet otsahiukset ja värjäsin hiukset alta tumman kuparin väriseksi ja päälle otin vaaleita raitoja. Voi yök, kun tuollainen hiustyyli ois vielä muotia.. :D Lukion ekan ja jonkun aikaa tokallakin pidin hiuksissa aina pantaa. Oikeasti aina.. Ja pannan piti olla ohut ja se oli vaan koristeena, eikä siis pitänyt hiuksia ylhäällä jne. Mulla on noita vieläkin joku 20 erilaista, mut noi kaks tossa ylhäällä oli mun suosikkeja.

IMG_6493_2
IMG_7060_2

Lukion toisella hiukset alkoi vaalentua alta ja päältä, vaikka alla piti olla vielä punertavan sävyistä. Lisäksi kasvatin vino-otsiksesta ns. normiotsiksen, joka mulla on ollutkin siitä asti.

IMG_7217_2
IMG_7675_2_2
IMG_6817

Olin pikkuhiljaa vaalentanut hiuksiani jonkun vuoden, kunnes ennen vanhoja keksin, että mun vanhojen mekkoon sopii paremmin tummat hiukset ja sit menin kampaajalle ja sanoin, että nyt ruskeet hiukset takaisin. Mua alkoi heti tavallaan kaduttaa, mutta toisaalta tykkäsin. Puoli vuotta jaksoin katella tummia hiuksia...

IMG_8514_2
IMG_9070

... kunnes lopulta kävelin mun luottokampaajalle ja sanoin, että nyt tulee vaaleat hiukset. Jep, mun punapigmentti näytti kyntensä ja hiuksista tuli "hieman" oranssihtavat. Hiukset vaalenivat auringossa kuitenkin aika nopeasti ja ruskeeta ihoa vasten ne ei näyttänyt ehkä niin pahalta. 

IMG_9193_2

Ennen lukion kolmannen alkua kävin kuitenkin vaalentamassa hiuksia lisää ja siitä asti niitä on vaalennettu sävy kerrallaan viime syksyyn asti. Lisäksi silloin halusin k a i k k i huonot latvat pois ja hupsis, hiuksista tuli super lyhyet.

IMG_8072_2

Sen jälkeen aloinkin kasvattamaan hiuksia lakkiaisia varten ja nopeestihan ne onneksi kasvoi. Edellisten kuvien välissä on nelisen kuukautta.

murunen
110604_saran_yo_293_2

Lakkiaisissa mulla olikin jo just niin vaaleat hiukset kuin halusin.

IMG_2755_2
_MG_8318_2

Viime syksynä mulla oli kaikista vaaleimmat hiukset, mitä ikinä. En oo ikinä halunnut vetyblondeja, sillä jotenkin ne ei vaan oo mua varten. Lisäksi mulla oli tässä vaiheessakin hiuksissa vielä kolmea eri sävyistä vaaleaa, jotta ne näyttäis luonnollisilta.

IMG_5317_2

Ja tässä ois mun hiukset nyt. Edellisiin ainoana erona on, että nyt on muutamia tummia raitoja vaaleiden hiusten joukossa. Oon tosi tyytyväinen mun hiusten väriin nyt ja viihdyn vaaleissa hiuksissa. Halusin aina pienempänä salaa vaaleat hiukset, mutta en vaan uskaltanut värjätä niitä, sillä aattelin, et eihän vaaleat hiukset voi sopia, jos omat hiukset on niin tummat, mitä mulla on. Onneks Niko rohkas mua ja yllytti värjäämään vaaleat hiukset! Plus mulla on ollut jo monta vuotta oma luottokampaaja, jonka ansiosta hiuksista on tullut sellaiset kuin haluan. Ja nyt oon päättäny, että monta vuotta olleet otsahiukset saa lähteä!

Mutta tosiaan, oon ehkä todistanut, että vaaleat hiukset ei näytä luonnottomilta, vaikka omat hiukset oisikin tummat. Multa tullaan oikeasti usein kysymään (varsinkin silloin kun istun töissä kassalla), että onko mulla ruskeat piilolinssit, sillä mun silmät näyttää siltä, ettei ne vois olla luonnolliset, mutta hiusten vaaleutta ei epäillä? :D 

Onko teillä ollut samanlaisia hiustyylejä, kuten kerroksittain värjätyt hiukset tai pantapakkomielle? :)

34 kommenttia:

  1. Noi on kyllä tajuttoman ihanat nyt tossa vikassa kuvassa! :) Just tommoset, mitä ei voi ikinä saada kampaajalla jos näyttää tommosta kuvaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hih kiitos! :D haha joo mää en oo ikinä ite menny minkään kuvan kanssa kampaajalle mut oon just kuullu tollasia tarinoita.. oon käyny jo monta vuotta hiusparkissa ja sieltä oon lähteny aina tyytyväisenä! :)

      Poista
  2. Kuinka usein sä joudut värjäilee tyvikasvua pois? Noi sun tän hetkiset hiukset on kyllä ihan unelmat ja niin luonnolliset <3 Ite oon joskus vetässyt ihan "vitivalkosiks", kun mulla on oikeesti tumman ruskeet ja ei hitto mitkä traumat jäänyt, kun oli niin epäluonnollinen :D Mulle kuitenkin sopii vaaleet, niin voisin ehkä rohkaista itteeni ja rueta vaalentaa tollai, että tulis kans monisävyset vaaleet ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. parin kuukauden välein käyn kampaajalla eli nyt ois taas aika ruveta aikaa varaamaan, nimittäin tummanruskea tyvi ei oo kauheen kiva :D haha apua :D suosittelen et meet kampaajalle niin onnistuu parhaiten ;)

      Poista
  3. Voi tällaiset postaukset on niin parhaita! Kiva oli lukea ja katsella kuvia! :) Sulle sopii kyllä mainiosti tuollainen vaalea tukka, en olis arvannutkaan ettei se todellisuudessa olekaan sun oikea väri! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiva kuulla! aattelin jo et julkasenko tätä ollenkaan ku mietin, et kiinnostaako ketään oikeesti :D mut kiva kun tykkäsit :) hih kiitos!

      Poista
    2. Mä tykkäsin myös tosi paljon! Sulla on ihanat hiukset ja tällä hetkellä just sellaset ku mäki haluaisin. Kaiken lisäks kadehdin kaikkia joilla on ruskeet silmät ja vaaleet hiukset, ahh.

      Poista
    3. kiva kuulla! :) vitsi siitä vaan sitten värjäämään samanlaisia ;)

      Poista
  4. voih, mäkin oon nyt muutaman viikon haaveillu vaaleista hiuksista, mitkä mulla on luonnostaan. (ala-asteella ainaki oi valee tukka..:D) Nykyään on punaset hiukset ja ollu varmaa jo 6 vuotta? huhuh. Niin olis kiva kokeilla omaa väriä(tai tiiä sit millane se oma nykysin sitte olis :s)Mut tommosta vaaleaa sävyä kuitenkin!

    Pelottaa vaa et entäs jos ne ei käykään, ollu kuitenki tää sama väri jo niin kauan ni tottunu. Mutta se värin vaihto kyllä houkuttais silti.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sulla on vähän sama kun mulla, mää pelkään sitä hetkeä jos joskus tajuan, et hiukset ei enää kestäis vaalentamista (vielä hiukset ei oo kärsiny tai ainakaan näkyvästi) et miten totun enää mihinkään muuhun väriin :D mut rohkeesti vaan kokeilemaan uutta väriä, uskon et siitä tulis sellanen raikkaan näkönen! :)

      Poista
  5. sun hiukset on kyl muuttunu tässä vuosien varrella iha hulluna :D ei sitä ees tajuu ku näkee melkei joka päivä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hih niinpä, ei sitä tajuu itekään kunnolla :)

      Poista
  6. Haha, tuli mieleen ihan mun kaveri! Sillä on luonnostaan ihan blondit hiukset, mutta ruskeet silmät! Kaveri on värjäilly kyllä edestakas tummasta vaaleeseen, mutta nyt se on päättäny pysyy blondeissa.
    Itelläni oli viime kesänä kauhee hinku värjätä omat tummat hiukset räikeen punasiks. Luonnostaankin mulla on melkein mustat hiukset ja kyllähän ne punasetki oli ihan kivat, mutta niiitten jatkuvaan värjäämiseen väsy ihan heti. Koko aika sai olla värjäämässä uusiks. Tällä hetkellä oon ruskea hiuksinen ja haluisin liukuvärjäyksen :) saa nähä tapahtuuko se :p

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hei mun serkulla on sellaset liukuvärjätyt hiukset (http://laura-happygolucky.blogspot.fi/) ja ne on kyl tosi kivat! eli rohkeutta vaan ;)

      Poista
  7. aaaw muistan niin noi jotkut kuvat ja ton pantavaiheenkin. Muistaakseni bongasin ton leopardipannan ja vinkkasin sulle siitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihii vähän saat rispektii ku se panta on mun ajokorttikuvassakin ;D

      Poista
  8. pelottavaa et mul on ollu kaikki samat julisteet seinällä ku sul tossa viidennessä kuvassa! :--D

    VastaaPoista
  9. Hienot noin sun hiukset :) Raikkaat ja luonnolliset!
    Mulla oli joskus pakkomielteenä pitää hiukset AINA sellaisella puolinutturalla vai mikäköhän sen nimi oli :D Teki ponnarin ja sit kiepsautti hiukset vähän nutturalle :D Järkkyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) haha, mistä noita pakkomielteitä tulee? :D

      Poista
  10. Noi vaaleet hiukset sopii sulle kyllä tosi hyvin :) ja ne näyttää luonnollisille, vois luulla et oisit oikeestikki blondi !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos paljon! :) mustakin näyttää luonnolliselta :>

      Poista
  11. mä oon ainakin luullut, että sulla on ruskeat piilarit! :D mutta ihana tukka sulla kyllä on, haluisin itekin uskaltaa vaalentaa... oon vaan ajatellut just että tulis niin luonnottoman näköset mutta sun innottamana ehkä mä uskaltaisinkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha et oo ainoa :D ja sit jos kerron jollekin uudelle ihmiselle "et mää käytän piilareita" niin ne on heti sillei "aa eli sulla ei ookaan ruskeet silmät!" ei tuu mieleen, et mulla ois ihan värittömät "normi" piilarit.. kiitos, ja kannattaa sitä kokeilla! ei vetyblodia ainakaan heti vaan vähän luonnollisemmalla eka :)

      Poista
  12. Tummanruskeat sopisi mun mielestä sulle paremmin, korostavat nimittäin kauniisti sun piirteitä ja toisivat parhaat puolet esiin. Mutta toisaalta, jos itse tunnet olosi kotoisammaksi blodeilla, niin ehkä ne ovat sulle parhaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hih oot varmaan eka tota mieltä mun porukoiden jälkeen! :D tällä hetkellä ainakin viihdyn vaaleissa hiuksissa paremmin :)

      Poista
  13. ihan täydelliset hiukset tossa vikassa kuvassa !! tulee mielee joku weheartit kuva mun unelmahiuksista haha:D

    VastaaPoista
  14. Oih kadehdin miten kauniisti noi vaaleat sulle sopii. Oon niin tummahiuksinen ite et en ikinä uskaltais, mutta oot niitä harvoja kyllä kenelle värjäys noin päin todella toimii. Löysin nyt vasta sun blogin, oon lukenut Ennan blogia jo kauan ja aina se susta puhuu siellä, en tie miks en oo aiemmin kurkannut? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kannattaa mennä hyvälle kampaajalle ja yhessä miettiä et minkä sävystä vaaleeta vois laittaa, yleensä ne osaa asiansa! :) hih kiitos! :>

      Poista
    2. Hyvä luotto kampaaja mulla onkin, mutta ei tähän naaman vaalea käy :) Siks kadehdinkin miten hyvin se sulle käy :)

      Poista
  15. Ihanat hiukset sulla!:)

    http://iddaann.blogspot.fi/

    VastaaPoista