lauantai 30. elokuuta 2014

Hello autumn

Mulla on ollu viime aikoina inspiraatio hukassa, vähän niinkun kaiken kanssa. Mun tekis mieli päivitellä blogia ja ottaa kivoja kuvia, mutta kameran esiin kaivaminen ja kuvien miettiminen on liian työlästä. Sama oikeestaan kaikessa: haluisin syödä jotain, mut en jaksa tehdä ruokaa, haluisin lähteä kotoa pois ja tehdä jotain kivaa mut en sit kuitenkaan jaksa mennä minnekään, haluisin tehdä pitkiä ja reippaita kävelylenkkejä Remin kaa, mut päädynkin vaan laahustamaan tuon koiran perässä. Joka vuosi oon oottanut jo hieman syksyn tuloa ja ollut jo valmis siirtymään pois kesästä. Tänä vuonna musta tuntu, et kesä loppu kun seinään ja ajatus syksystä inhotti. Mulla oli vielä paljon suunnitelmia kesän varalle, mut nyt on jo syksy ja seuraavaan kesään on aikaa.

syksy1

Jos kesä meni näin nopeesti, kuinka nopeesti syksy menee? Yks päivä mun spotifystä alko soimaan joululaulu ja vaikka kaivoin heti kännykän esiin ja vaihoin biisiä, niin se pätkä jonka ehin kuulla "Only thing I ever get for Christmas" biisin alusta, kuulosti aika hyvältä. Mulle ehti tulla sellainen viiden sekunnin joulufiilis ja täytyy myöntää, et vähän säikähdin sitä. Päivät menee jo muutenkin niin nopeesti, et en todellakaan halua alkaa odottaa joulua. Haluisin alkaa oottamaan sitä syksyä. Kaipaan sitä tunnetta, kun vetää taas monennetta päivää putkeen samoja shortseja jalkaan ja salaa toivoo jo, et sais pitkästä aikaa pukea pitkät housut ja uuden neuletakin hellevaatteiden sijaan. Tiiättekö mitä tarkotan?

syksy2

Mulla alkaa maanantaina koulu ja voin myöntää, että ajatus siitä ahistaa hieman. Aina välillä iskee se mielikuva siitä, kun istun tietokoneen eessä ja muotoilen tekstiä Jamkin raporttipohjan mukaisesti. Äkkiä kuva pois mielestä ja instagram auki viemään ajatukset muualle, vaikka kohta toi mielikuva muuttuu mun arjeks. Tänä vuonna en jätä koulutehtäviä viime tippaan, jotta se kauhee stressi ei taas iske siinä marraskuun aikana.

syksy3

Mulla on ollut jo vähän aikaa sellanen olo, et haluisin kirjottaa tänne ajatuksia ylös, mut mun ajatukset on ollu jotenkin niin sekavat, et en oo oikein ollut edes itse selvillä siitä, mitä mun ajatuksissa on pyöriny. Kirjotan tätä tekstiä itse itselleni fb messengerillä samalla, kun oon kävelemässä Remin kanssa kotiin. Täällä ulkona on jo ihan pimeää, mutta ei kylmä. Oikeestaan just nyt on ihan hyvä olla, vaikka ei ookkaan kesä ja koulu alkaa ylihuomenna. Just nyt täällä ulkona ei oo ketään muuta kun mä ja Remi. Täähän on oikeestaan aika mukavaa ja olo on heti kevyempi, kun oon saanut ajatuksia ylös. Kun pääsen kotiin, taidan sytyttää kynttilät palamaan, keittää teetä ja käpertyä sohvalle Nikon kainaloon. Mut vasta, kun oon laittanut tän puhelimen pois ja nauttinut lenkin viimeisistä 10 minuutista. Nyt on se syksy ja se on oikeestaan ihan jees.

20 kommenttia:

  1. Munkin kesä loppui kuin seinään! Olin koko kesän niin kiireinen muuton ja töiden takia, että ehdin oikeestaan pitää vain 3 viikkoa kunnon lomaa (1 vko kesäkuussa, 2 elokuussa) ja noina viikkoina ei ollu edes aina kunnolla aurinkoista ja lämmintä :/ Enkä ehtinyt/voinut tehdä kaikkia asioita joita olin suunnitellut tekeväni, niin tuntuu vähän oudolta, että nyt ois sitten jo syksy. Muistan kun viime vuonna olin valmis siirtymään syksyyn ja olin innoissani farkuista ja saappaista, kynttilöistä ja teestä jne. Mut nyt en oo. Tuntuu että jokin on jääny tavallaan kesken. Tsemppiä sulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi vitsi, toivottavasti ens kesänä sun lomat sattuu parempaan aikaan! tsempit myös sulle, pitää vaan yrittää löytää ne hyvät puolet syksystä! :>

      Poista
  2. tosi kiva postaus ja ihania kuvia!:)

    VastaaPoista
  3. Mulla on ollut aika samanlaisia fiiliksiä nyt! Mullakin alkaa huomenna koulu ja koko ajatus ahdistaa. Samoin ahdistaa ajatus pimenevistä illoista ja vesisateista! Täytyy koittaa keksiä kaikkea kivaa ohjelmaa niin jaksaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä, asenteesta se on kiinni et miten tän syksyn ottaa :)

      Poista
  4. ihania kuvia ja teksti! pystyin samaistumaan moneen kohtaan :)

    VastaaPoista
  5. Ihana postaus ja miten kivasti oot kirjottanu! :)

    VastaaPoista
  6. itse odotan syksyssä kaikkein eniten sitä kaunista ruska aikaa! ja loska kelit..ne vois skipata pois kokonaan...on tää kesä vaan niin lyhyt aika..ei voi muuta sanoo :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. jep, eniten ahistaa se aika, kun ei oo vielä lunta ja pimeää ja märkää.. toivotaan et se aika ois lyhyt tänä vuonna :)

      Poista
  7. Sulla on tosi tosi kiva blogi! Ihania kuvia, upee tyyli, hyvä kirjotustapa ja sit vielä tällästä aitoo asiaa! Tykkään :) Kiva ku jaksat kirjoitella ja kuvata vaikkei aina ookkaan paras fiilis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos Aino! :) yleensä tänne blogiin kirjottaminen helpottaa, joten kiva kun niitä tekstejä jaksaa myös joku lukeakin :)

      Poista
  8. Hei olen monta kertaa miettinyt että onko sulla rakennekynnet? Kun näyttäs vähän siltä:) Ja tosi kivoja kuvia, noita syksykuvia kun kattelee niin tulee oikeesti semmonen olo että odottaa jo syksyä vaikken itsestäni uskoisikaan:D Olen niin kesäihminen kuin olla vaan voi! Ja voi miten sulonen Remi tossa vikan kuvakollaasin toisessa kuvassa! Näyttää niin iloselta:)

    -Karoliina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mulla on geelikynnet melkein aina! :) ja joo, mäkin alan jo pikkuhiljaa fiilistelemään tätä syksyä! :>

      Poista
    2. Okei, vielä sen verran kysyisin noista geelikynsistä että oletko laitattanut ne ihan jollain ammattilaisella vai ostanut vaan kaupasta ja itse laittanut kynsiin? Jos ihan ammattilaisella, niin paljonko maksoi ja käytkö ihan säännöllisin väliajoin ne "huollattamassa"?:) Itsekkin olen miettinyt, että tollaset rakennekynnet ois kyllä tosi kivat, mutta pystyykö niillä sit oikein mitään tekemään ne kynsissä..? Onko sulla ollu mitään ongelmia niiden kanssa?

      Poista
    3. Itseasiassa Nikon sisko tekee niitä mulle ja kyllä mulla aika säännöllisesti ne on, mut esim nyt ei oo ollu pariin viikkoon :)

      Itekin aluks mietin et saako niillä tehtyä mitään mut ei ne haittaa arkea mitenkään! Kannattaa eka ottaa aika lyhyet niin niihin tottuu :)

      Poista
    4. Jep, kiitti vastauksesta!

      Poista